Firma Inpram, která se v České republice věnuje talentovým testům, konzultacím a workshopům podle Gallupu, patří mezi jedny z našich prvních klientů. Původně se zaměřovali pouze na B2B segment, v průběhu spolupráce nás ale oslovili s výzvou rozšířit své působení i o B2C segment. Hlavním cílem bylo vytvořit řešení, které přivede koncové zákazníky a zároveň zůstane v souladu s jejich už zavedenou konzultační činností.
Edukace má přednost před prodejem
Vzhledem ke komplexnosti metodiky talentových testů, návazných workshopů a konzultací a jejich vyšší ceně jsme věděli, že běžný B2C zákazník musí nejprve projít první fází marketingového funnelu –
a to formou edukace, aby nejprve pochopil hodnotu produktu. Proto jsme se společně s klientem rozhodli vytvořit jednoduchý a přístupný nástroj, který potenciálním zákazníkům metodiku představí a současně je do tématu už uvede.
Hlavním lead magnetem se stal test zdarma. Zákazníci si na speciální landing page mohli test vyplnit a výměnou za e-mail zjistit základní přehled o svých talentových skupinách. To nám umožnilo nejen získat kontakty, ale zároveň začít uživatele vzdělávat o metodice talentových testů, což bylo pro naši úspěšnost nezbytné.
Automatizovaný proces osvojení metodiky
Po odeslání výsledků jsme spustili čtyřdílný automatizovaný e-mailový seriál, který zájemce krok po kroku prováděl hlavními principy metodiky. Tím jsme se dostali do další fáze funnelu – budování povědomí
a prohlubování pochopení talentových testů. Chtěli jsme jejich prostřednictvím také vysvětlit, co znalost vlastních talentů člověku přinese do osobního i profesního života, tím zvýšit důvěru v metodiku a zároveň motivovat
k nákupu plné verze testu nebo dalších konzultací.
Každý e-mail byl obsahově strukturovaný tak, aby přinesl zájemci konkrétní přidanou hodnotu a postupně ho připravil na přechod k placenému produktu. Tím jsme se dostali do fáze prodeje.
Vše podporovaly akviziční kampaně na Metě a Google Ads
Pro úspěšnou akvizici nových zákazníků jsme zvolili kombinaci kampaní na Metě a Google Ads. Kampaně na Metě jsme cílili na specifické publikum – lidi se zájmem o seberozvoj, osobnostní růst a profesionální rozvoj. Průběžně jsme je optimalizovali a využívali A/B testování kreativ a cílení.
Výsledkem byl stabilní nárůst počtu vyplněných testů zdarma a následná konverze do placených
produktů. Test dokončilo 68 % všech příchozích uživatelů, což je na trhu výrazně nadprůměrné číslo. Z nich navíc 54 % zanechalo svůj e-mail. Díky tomu jsme mohli spustit automatizovaný
e-mailový seriál, který zákazníky krok za krokem vzdělává o metodice talentových testů a postupně buduje jejich důvěru v produkt.
0,00
Sept 2022
Sept 2024
70,00
140,00
Konverze
Hodnota všech konverzí/cena
„Test zdarma přivedl stovky odběratelů, z nichž 68 % test dokončilo a 54 % zanechalo e-mail. To výrazně zvýšilo povědomí o talentových testech a podpořilo poptávku
po placených produktech.“
– Stanislava Hoďáková, Social Ads Specialistka
B2C větev jsme rozvíjeli přes
MVP web
Vzhledem k počáteční nejistotě, jestli by zákazníci nebyli zmatení propojením konzultačního byznysu s novou B2C větví, jsme se rozhodli pro spuštění MVP webu. Tento minimalistický funkční prototyp umožnil zákazníkům snadný přístup k talentovým testům a návazným konzultacím, aniž by byli zahlcení komplexností ostatních služeb Inpramu.
Po úspěšném ověření MVP a získání prvních pozitivních ohlasů jsme B2C segment postupně integrovali přímo na hlavní web, tím zjednodušili komunikaci pro stávající
i nové zákazníky a zajistili, aby značka Inpram působila konzistentně napříč všemi kanály.
Správa komunity
a další rozšíření spolupráce
S Inpramem rozšířili spolupráci i v oblasti správy komunity a firemního i osobního profilu na LinkedInu. Potřebovali jsme udržet pravidelný kontakt s uživateli
a také budovat loajalitu a dlouhodobý engagement.
Díky aktivnímu zapojení uživatelů a jejich propojení
v rámci komunity jsme pomohli vytvořit prostředí, kde mohou uživatelé sdílet své zkušenosti s metodikou talentových testů a inspirovat se navzájem. Tento krok významně přispěl k budování pozitivní značky
a dlouhodobé hodnoty pro Inpram.
Osvědčený marketingový funnel jako základ úspěchu
Přespečlivě navržený marketingový funnel jsme postupně edukovali uživatele, budovali jejich důvěru a přiváděli je k placeným produktům. S Inpramem nadále pracujeme na optimalizaci kampaní a rozvoji jejich online komunity a tím upevňujeme jejich pozici lídra v oblasti talentového rozvoje.
Spolupráce s Inpramem je skvělým příkladem toho, jak můžete efektivně využít marketingové principy
ke spuštění a rozvoji nové větve byznysu
i na složitějším trhu.
Případovka
Inpram:
Jak jsme vybudovali úspěšnou B2C větev
pro talentové testy
Případovka
BrnoLogic:
Jak jsme získali kampaní postavené
na webináři přes 600 kontaktů
Firma Inpram, která se v České republice věnuje talentovým testům, konzultacím a workshopům podle Gallupu, patří mezi jedny z našich prvních klientů. Původně se zaměřovali pouze na B2B segment,
v průběhu spolupráce nás ale oslovili s výzvou rozšířit své působení i o B2C segment. Hlavním cílem bylo vytvořit řešení, které přivede koncové zákazníky
a zároveň zůstane v souladu
s jejich už zavedenou konzultační činností.
Edukace
má přednost
před prodejem
Vzhledem ke komplexnosti metodiky talentových testů, návazných workshopů
a konzultací a jejich vyšší ceně jsme věděli, že běžný B2C zákazník musí nejprve projít první fází marketingového funnelu –
a to formou edukace, aby nejprve pochopil hodnotu produktu. Proto jsme se společně
s klientem rozhodli vytvořit jednoduchý
a přístupný nástroj, který potenciálním zákazníkům metodiku představí a současně je do tématu už uvede.
Hlavním lead magnetem se stal test zdarma. Zákazníci si na speciální landing page mohli test vyplnit a výměnou za e-mail zjistit základní přehled o svých talentových skupinách. To nám umožnilo nejen získat kontakty, ale zároveň začít uživatele vzdělávat o metodice talentových testů, což bylo pro naši úspěšnost nezbytné.
Automatizovaný proces osvojení metodiky
Po odeslání výsledků jsme spustili čtyřdílný automatizovaný e-mailový seriál, který zájemce krok po kroku prováděl hlavními principy metodiky. Tím jsme se dostali do další fáze funnelu – budování povědomí
a prohlubování pochopení talentových testů. Chtěli jsme jejich prostřednictvím také vysvětlit, co znalost vlastních talentů člověku přinese do osobního i profesního života, tím zvýšit důvěru v metodiku a zároveň motivovat k nákupu plné verze testu nebo dalších konzultací.
Každý e-mail byl obsahově strukturovaný tak, aby přinesl zájemci konkrétní přidanou hodnotu a postupně ho připravil na přechod k placenému produktu. Tím jsme se dostali do fáze prodeje.
Vše podporovaly akviziční kampaně na Metě a Google Ads
Pro úspěšnou akvizici nových zákazníků jsme zvolili kombinaci kampaní na Metě a Google Ads. Kampaně na Metě jsme cílili na specifické publikum – lidi se zájmem o seberozvoj, osobnostní růst a profesionální rozvoj. Průběžně jsme je optimalizovali a využívali A/B testování kreativ a cílení.
Výsledkem byl stabilní nárůst počtu vyplněných testů zdarma a následná konverze do placených produktů. Test dokončilo 68 % všech příchozích uživatelů, což je na trhu výrazně nadprůměrné číslo.
Z nich navíc 54 % zanechalo svůj e-mail. Díky tomu jsme mohli spustit automatizovaný
e-mailový seriál, který zákazníky krok za krokem vzdělává o metodice talentových testů a postupně buduje jejich důvěru v produkt.
Konverze
Hodnota všech konverzí/cena
0,00
Sept 2022
Sept 2024
70,00
140,00
„Test zdarma přivedl stovky odběratelů, z nichž 68 % test dokončilo a 54 % zanechalo e-mail. To výrazně zvýšilo povědomí o talentových testech a podpořilo poptávku
po placených produktech.“
– Stanislava Hoďáková, Social Ads Specialistka
B2C větev jsme rozvíjeli přes
MVP web
Vzhledem k počáteční nejistotě, jestli by zákazníci nebyli zmatení propojením konzultačního byznysu s novou B2C větví, jsme se rozhodli pro spuštění MVP webu. Tento minimalistický funkční prototyp umožnil zákazníkům snadný přístup k talentovým testům a návazným konzultacím, aniž by byli zahlcení komplexností ostatních
služeb Inpramu.
Po úspěšném ověření MVP a získání prvních pozitivních ohlasů jsme B2C segment postupně integrovali přímo na hlavní web, tím zjednodušili komunikaci pro stávající
i nové zákazníky a zajistili, aby značka Inpram působila konzistentně napříč všemi kanály.
Správa komunity
a další rozšíření spolupráce
S Inpramem rozšířili spolupráci i v oblasti správy komunity a firemního i osobního profilu na LinkedInu. Potřebovali jsme udržet pravidelný kontakt s uživateli a také budovat loajalitu a dlouhodobý engagement.
Díky aktivnímu zapojení uživatelů a jejich propojení v rámci komunity jsme pomohli vytvořit prostředí, kde mohou uživatelé sdílet své zkušenosti s metodikou talentových testů a inspirovat se navzájem. Tento krok významně přispěl k budování pozitivní značky a dlouhodobé hodnoty pro Inpram.
Osvědčený marketingový funnel jako základ úspěchu
Přespečlivě navržený marketingový funnel jsme postupně edukovali uživatele, budovali jejich důvěru a přiváděli je k placeným produktům. S Inpramem nadále pracujeme na optimalizaci kampaní a rozvoji jejich online komunity a tím upevňujeme jejich pozici lídra v oblasti talentového rozvoje.
Spolupráce s Inpramem je skvělým příkladem toho, jak můžete efektivně využít marketingové principy ke spuštění
a rozvoji nové větve byznysu
i na složitějším trhu.